Menu

Een uplift in verkopen en merkoverweging voor Yakult

Het verhogen van de merkoverweging en penetratie

Yakult Light is bedoeld voor iedereen die tijdens de donkere dagen net even dat extra beetje Vitamine D en E nodig heeft. De campagne moet primair leiden tot het verhogen van de merkoverweging van Yakult Light én het realiseren van penetratie bij een specifieke doelgroep: namelijk nieuwe kopers met interesse in Vitamine D en Vitamine E.

Target op relevantie

Voor Yakult realiseerden wij een crossmediale media- & activatiecampagne. Een geslaagde campagne waarbij we de verkopen, penetratiegraad, en merkoverweging van Yakult Light hebben verhoogd door het succesvol bereiken, begrijpen en bewegen van de juiste doelgroep.

De campagne bestaat uit 3 fases:

  • In de eerste fase wordt de specifieke doelgroep in kaart gebracht. Dit doen we aan de hand van onze data & insights tools zoals kassabon-data, aankoopgedrag en interesses;
  • In de tweede fase, de ‘Bereik-fase’ zetten we een krachtige mediacampagne op, waaronder branded content (advertorials), vlog-items en smarticles in, om binnen de specifieke doelgroep het bereik te vergroten.
  • In de laatste fase bewegen we een specifieke targetgroep binnen de Scoupy-app tot een aankoop van Yakult Light in de supermarkt. Dit doen we door middel van een tailormade cashback-actie die alleen zichtbaar is voor de geselecteerde targetgroup.

De campagne leverde Yakult prachtige resultaten op.

Met een overperformance op online article views (ruim 322% versus benchmark) is er sprake van een significante verhoging van de merkoverweging:

  • 49% van de nieuwe kopers is nu positiever over Yakult Light.
  • 28% van de nieuwe kopers gaat Yakult Light zeker nogmaals kopen en
  • 51% overweegt dit nogmaals te gaan doen.

Ook de penetratiedoelstelling is ruimschoots behaald:

  • Binnen de getargete doelgroep nieuwe kopers zijn meer dan 8500 winkelaankopen gerealiseerd via de cashback-actie,
  • Waarvan 7500 unieke aankopen.
+8500
Gerealiseerde winkelaankopen
+7500
Unieke aankopen
+49%
v/d nieuwe kopers is positiever
+51%
overweegt nogmaals te kopen
+28%
gaat zeker nogmaals kopen

Meer weten over deze case?

Wil jij meer weten over deze case? Neem dan contact met ons op.

Tommaso Albinonistraat 7
1083 HM Amsterdam
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.