Menu

Klanten

Elke branche in beeld met actuele trends en data

Welke shoppers plannen 4 stedentrips per jaar, wie loopt er alle festivals af, of wie blijft er altijd thuis? Welke shoppers zijn altijd onderweg voor werk, wie rijdt er (nog niet) elektrisch? De insights van Hiiper helpen organisaties de Nederlandse huishoudens te begrijpen met inzicht in bestedingsdata.

Foodretail Icon

Foodretail

De foodretailmarkt is dynamischer dan ooit met pure players en bezorgservices. Essentieel om bovenop de ontwikkeling van vandaag te zitten en te begrijpen waar jouw klanten ook winkelen, Ook regionaal. Wij helpen retailers en fabrikanten om de markt nauwlettend te volgen en groeikansen te benutten.

Foodservice Icon

Foodservice

De foodservice-industrie staat voor uitdagingen na Corona, maar actuele marktdata ontbreken vaak nog. En zonder zicht op de markt, weet je niet hoe het echt gaat. Wij bieden wekelijks inzicht in marktontwikkelingen en klantgedrag, ook lokaal, aan retailers in deze sector.

Beauty Icon

Beauty & Drogisterijen

De drogisterij- en beautymarkt groeit sterk online en offline veranderen spelers als Action het speelveld in hoog tempo. Wij helpen retailers en fabrikanten om de bredere markt te begrijpen, sneller op veranderingen in klantgedrag in te kunnen spelen en groeikansen te benutten.

Wonen en DIY Icon

Wonen & DIY

Het seizoen maar ook verhuizers spelen een grote rol. Wat beweegt klanten, waar kopen ze nog meer, off- en online, hoe verschilt dit per profiel of regio en wie staat op het punt te verhuizen? Wij helpen retailers marktontwikkelingen en klantgedrag te begrijpen en zo groeikansen te identificeren.

tuin-dier icon

Tuin & Dier

Branchevervaging en de snelle groei van online spelers schudt de markt op. Inzicht in de groei van de markt en je eigen positie is daarmee lastiger dan ooit. Begrijpen waar je potentiële klanten wat kopen helpt om de juiste beslissingen te nemen. Hiermee helpen we zowel retailers als fabrikanten.

travelbranche

Travel & Mobility

De markt verandert snel. Hogere prijzen voor brandstof en OV en terugkeer naar kantoor, beïnvloeden bestedingsgedrag. En wat is de impact van vliegschaamte en personeelstekort op vakantieboekingen? Sneller inzicht in bestedingstrends is cruciaal. Onze bestedingsdata biedt je altijd actueel inzicht.

Fashion Icon

Fashion

Deze branche is divers en kent ontelbare online aanbieders. Het zicht op deze brede markt is diffuus. Snel kunnen bijsturen in jouw lokale marktgebieden maakt het verschil. Zeker wanneer dit gebeurt op basis van actuele verkoopcijfers met zicht op jouw potentiële shoppers binnen de branche.

Leisure icon

Vrije tijd

Besteedt de consument zijn geld liever aan een bioscoopbezoek of een dagje attractiepark? En waar sport deze consument? Inzicht in het huishoudboekje toont hoe vrije tijd wordt besteed. Dit marktoverzicht biedt organisaties kansen voor slimme samenwerkingen en gerichte targeting.

Warenhuis icon

Warenhuizen & Elektronica

Het brede assortiment van warenhuizen en electronicawinkels maakt vergelijkingen met concurrenten lastig. Wij hebben zicht op jouw shoppers en wat ze waar kopen binnen jouw categorieën. Zowel off- als online. Met onze unieke markt-brede dekking bieden we retailers inzicht in hun groeikansen.

Deze klanten vertrouwen onze diensten

Hand met dashboard van Hiiper

Benieuwd naar de mogelijkheden van Hiiper voor jouw organisatie?

Neem contact op voor meer informatie.

Contact

Recente updates

hiiper supermarkt kwartaalmonitor q2 2024

Hiiper Supermarkt Kwartaalmonitor Q2, 2024

AH wint de slag om de grote boodschappentrip. Jumbo verliest juist, zeker ook in de grote steden. En Plus sluit kwartaal positief af met sterke Euroweek.

Lees meer
Vakantiegeld

Elektronicazaken en touroperators profiteren van vakantiegeld

Wat doen Nederlanders met hun vakantiegeld? Gebruiken we het voor vakanties en leuke extra's of lossen we er onze schulden mee af? Hiiper zocht het uit.

Lees meer
Man in dierenwinkel

Hoe goed begrip van het totale shopgedrag het succes van retailers kan beïnvloeden

Formules die slim inspelen op de behoeften van deze doelgroep plukken daar de vruchten van, terwijl anderen onbewust waardevolle kansen laten liggen.

Lees meer