Menu

Hiiper Insights

Unieke inzichten in jouw markt, klant & concurrent

Hiiper Insights helpt klanten om betere beslissingen te nemen op basis van een compleet beeld van de markt waarin zij opereren, hun klanten en concurrenten.

Dit doen we met een aantal producten, in de vorm van abonnementen op insight dashboards met inzicht in bijvoorbeeld marktaandelen of klantgedrag, via eenmalige rapporten of via klantonderzoek op maat. Lees meer over de mogelijkheden van Hiiper Insights voor jouw organisatie.

boodschappenbox

Market Insights

Marktaandeel & Penetratie

Wekelijks inzicht in jouw marktaandeel en penetratie in de totale markt, offline en online. In welke markt speel je, wie zijn je belangrijkste concurrenten en welk kanaal groeit het hardst? Inzicht in je complete on- en offline markt vertelt je waar je kunt groeien, binnen welke doelgroep en hoe deze doelgroep reageert op jouw marketing inspanningen. Gebruik deze marktinzichten voor het optimaliseren van je media campagnes, aanbiedingen en assortiment. Voor elke branch en elk kanaal.

Locatie onderzoek

Voor retail geldt nog altijd dat locatie key is. Maar hoe goed is je locatie? Met Hiiper locatie onderzoek krijgt je inzicht in de lokale consumenten dynamiek, de lokale concurrentie, maar ook zie je de impact van online of van het dichtbij gelegen winkelcentrum. Door met locatie onderzoek in te zoomen op jouw potentiële verzorgingsgebied, krijg je scherp waar er wel of juist geen kansen liggen.

Prijsdata

Prijzen zijn transparanter dan ooit. Consumenten vergelijken prijzen niet alleen online, maar ook in de winkel. Een verkeerde prijs is een absolute conversie killer. Zorg dat je concurrentie prijzen niet alleen voor de consument transparant zijn, maar ken ze zelf ook. Met onze on- en offline prijsdata zit je bovenop de prijsontwikkeling van de markt.

Meer weten?
boodschappenbox

Client Insights

Shopper profielen

Leeftijd en opleidingsniveaus zijn niet de beste voorspellers van koopgedrag. Aankoopdata is dat wel. Leer je consument kennen door inzicht te krijgen op basis van hun aankoopgedrag, waar ze nog meer kopen, hoe vaak en hoe dat verandert gedurende de seizoenen. Begrijpen wie je klant is, helpt begrijpen waar je groei vandaan moet komen.

Mandjes inzicht

Het ene boodschappenmandje is het andere niet. En jouw mandje verschilt van dat van je belangrijkste concurrent. Begrijp hoe jouw mandjes zich onderscheiden ten opzichte van de concurrent, op welke dagen dit verschilt en welk type boodschap waar gedaan wordt. Op basis van die inzichten kun je bijvoorbeeld je media inzet of content aanpassen of je promoties optimaliseren.

Overlap & Switching

Het belangrijkste inzicht over jouw klant is wat hij bij welke concurrent koopt. Daar ligt immers jouw groeipotentieel. Met deze inzichten leer je begrijpen waar jouw primaire klanten nog meer komen, waar je afvloeiing het grootst is en met welke marketing activiteiten je in staat bent omzet bij je belangrijkste concurrent weg te halen. Het pad naar groei begint bij de omzet die jouw klanten bij je concurrent doen.

Meer weten?
boodschappenbox

Klantonderzoek

Leer je klanten nog beter kennen door te begrijpen waarom ze kopen wat ze kopen. Met ons klantonderzoek krijg je inzicht in de motivaties van de consument of leer je de klanten van je concurrent kennen. Met dit consumenten onderzoek koppelen we feitelijke aankoopdata aan motivaties van consumenten. Zo krijg je niet alleen inzichtelijk wat ze wanneer en waar kopen, maar ook waarom ze dit doen. Dit inzicht is de sleutel om ze tot ander gedrag te bewegen.

Meer weten?

Deze klanten vertrouwen onze diensten