Unieke inzichten in jouw markt, klant & concurrent
Hiiper Insights helpt klanten om betere beslissingen te nemen op basis van een compleet beeld van de markt waarin zij opereren, hun klanten en concurrenten.
Dit doen we met een aantal producten, in de vorm van abonnementen op insight dashboards met inzicht in bijvoorbeeld marktaandelen of klantgedrag, via eenmalige rapporten of via klantonderzoek op maat. Lees meer over de mogelijkheden van Hiiper Insights voor jouw organisatie.
Market Insights
Marktaandeel & Penetratie:
Inzicht in de complete on- en offline markt vertelt waar groeikansen liggen, binnen welke doelgroep en hoe deze doelgroep reageert op jouw marketinginspanningen. Gebruik deze marktinzichten voor het optimaliseren van mediacampagnes, aanbiedingen en assortiment. Voor elke branche en elk kanaal.
Locatieonderzoek:
Inzicht in de lokale consumentendynamiek, de lokale concurrentie, inclusief de impact van online of van het naastgelegen winkelcentrum. Met locatieonderzoek zoom je in op jouw potentiële verzorgingsgebied en worden groeikansen haarscherp in kaart gebracht.
Prijsdata:
Een verkeerde productprijs is een absolute conversiekiller. Zorg dat de concurrentieprijzen niet alleen voor de consument transparant zijn maar ken ze zelf ook. Met de on- en offline prijsdata van Hiiper zit je bovenop de prijsontwikkeling in de markt.
Client Insights
Shopper profielen
Aankoopdata is de beste voorspeller van koopgedrag. Leer je consument kennen door inzicht te krijgen in hun aankoopgedrag, en ontdek waar ze nog meer kopen, hoe vaak en hoe het gedrag verandert gedurende de seizoenen. Begrijpen wie je klant is, helpt begrijpen waar groei vandaan komt.
Mandjes inzicht
Het ene boodschappenmandje is het andere niet. En jouw mandje verschilt van dat van je belangrijkste concurrent. Begrijp hoe jouw mandjes zich onderscheiden ten opzichte van de concurrent, op welke dagen dit verschilt en welk type boodschap waar gedaan wordt. Op basis van die inzichten kun je media inzet, content en promoties optimaliseren.
Overlap & Switching
Het belangrijkste inzicht over jouw klant is wat deze bij welke concurrent koopt. Daar ligt immers jouw groeipotentieel. Met deze inzichten leer je begrijpen waar jouw primaire klanten nog meer komen, waar je afvloeiing het grootst is en met welke marketingactiviteiten je in staat bent omzet bij je belangrijkste concurrent weg te halen. Het pad naar groei begint bij de omzet die jouw klanten bij je concurrent doen.
Klantonderzoek
Leer de consument nog beter kennen door te begrijpen waarom ze kopen wat ze kopen. Met ons klantonderzoek krijg je inzicht in de motivaties van de consument of leer je de klanten van je concurrent kennen. Met dit klantonderzoek koppelen we feitelijke aankoopdata aan motivaties van consumenten. Zo krijg je niet alleen inzichtelijk wat ze wanneer en waar kopen, maar ook waarom ze dit doen. Dit inzicht is de sleutel om ze tot ander gedrag te bewegen.