Waar geven Nederlanders hun klus-euro’s uit?
De omzetdetails van grote bouwmarkten als Gamma, Praxis, Karwei, Hubo en Hornbach zijn niet beschikbaar. Hiiper dook voor Mixvakblad in de doe-het-zelf cijfers.
Wat is er gebeurd in supermarktland, hoe gedroegen consumenten zich afgelopen kwartaal en zijn er opvallende verschuivingen? Onze Supermarkt Kwartaalmonitor Q2 2023 is weer lekker opgepakt door de Nederlandse Media.
Op 6 juli 2023 publiceerden wij onze Hiiper Supermarkt Kwartaalmonitor Q2 2023, waaruit blijkt dat full-service supermarkten behoorlijk in marktaandeel verliezen in het tweede kwartaal van 2023 en de consument steeds meer op de kleintjes let. Dit is natuurlijk een goede voedingsbodem voor (bijna) alle discounters, terwijl ook de populariteit van huismerken verder toeneemt. Opvallend is alleen dat Aldi, tegen alle verwachtingen in, fors verliest, terwijl andere discounters marktaandeel winnen
Een overzicht van alle publicaties over deze monitor vind je hieronder:
Wil je horen hoe we je hiermee kunnen helpen om te groeien? Neem dan contact met mij op via p.vanderzee@hiiper.nl of 06-20742644
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit meer het laatste nieuws op het gebied van shoppermarketing
De omzetdetails van grote bouwmarkten als Gamma, Praxis, Karwei, Hubo en Hornbach zijn niet beschikbaar. Hiiper dook voor Mixvakblad in de doe-het-zelf cijfers.
Nieuw panelbureau combineert als eerste in Nederland panelonderzoek met shopper- & aankoopdata en werkt met chatbot-technologie.
Het zijn onstuimige tijden in de supermarktbranche. Service supermarkten verliezen behoorlijk in marktaandeel en de consument let steeds meer op de kleintjes.