Nederlander doet vaker boodschappen over de grens
Bijna 1 op de 2 Nederlanders doet wel eens boodschappen over de grens, in België of Duitsland. Zij spenderen er 2,7% van hun boodschappen, een groei van 20%.
Data is de sleutel tot groei, dat is een van onze mantra's. Door de unieke en exclusieve combinatie van aankoop- en consumentendata heeft Hiiper tot in detail inzicht in alle bestedingen van de Nederlandse consument. We zijn daarom ook regelmatig in het nieuws. Bekijk de artikelen en lees meer over de insights van Hiiper in de media.
Bijna 1 op de 2 Nederlanders doet wel eens boodschappen over de grens, in België of Duitsland. Zij spenderen er 2,7% van hun boodschappen, een groei van 20%.
Het derde kwartaal van 2025 bevestigt dat de groei van internationale en Nederlandse prijsvechters structureel is. Ontdek de Top 5 hardst groeiende retailers in onze Retail Monitors.
Discounters domineren en nieuwkomers winnen terrein, terwijl gevestigde namen terrein verliezen of stabiliseren. Ontdek de Top 5 hardst groeiende retailers.
Discounters blijven marktaandeel winnen. Inflatie en verdwijnen tabak dwingt consumenten tot andere keuzes. Ze komen vaker en worden loyaler aan discounters.
2024 verschuivingen in marktaandelen supermarkten; Dirk, Lidl en AH winnaars, door groei in primaire klanten. Jumbo stabiliseert eindejaar.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit meer het laatste nieuws op het gebied van shoppermarketing