Waarom al die prijsverlagingen de inflatie nog niet beteugelen
Actieweken, voordeelpakkers en koopkrachtknallers. Supermarkten pakken uit met prijsverlagingen. Kunnen ze daarmee consumenten ook weer een beduidend goedkoper...
Data is de sleutel tot groei, dat is een van onze mantra's. Door de unieke en exclusieve combinatie van aankoop- en consumentendata heeft Hiiper tot in detail inzicht in alle bestedingen van de Nederlandse consument. We zijn daarom ook regelmatig in het nieuws. Bekijk de artikelen en lees meer over de insights van Hiiper in de media.
Actieweken, voordeelpakkers en koopkrachtknallers. Supermarkten pakken uit met prijsverlagingen. Kunnen ze daarmee consumenten ook weer een beduidend goedkoper...
Tot nu toe zagen we in alle berichten veel meningen, maar weinig echte feiten. Laat ons, onlangs benoemd tot flitsdataspeler door Peter Garstenveld, daar eens verandering in brengen, want wij hebben die feiten natuurlijk wel:...
Hoofdredacteur Peter Garstenveld werkt al jaren samen met bureaus als Nielsen, GfK en Circana/IRI. Ineens ziet hij een nieuwkomer: flitsbezorger Hiiper...
Op verzoek van de NOS vergeleken wij de omzet van de supermarkt in de laatste zeven dagen van de stakingen met die een week daarvoor.
Vorig jaar piekte de omzet van fastfoodrestaurants flink tijdens Koningsdag. Het zal natuurlijk geen verrassing zijn als dat deze donderdag weer gebeurt.
Vorig jaar was er een ongekend hoge inflatie, maar ook afgelopen kwartaal stegen de prijzen weer flink (index 115 t.o.v. Q1 van 2022). En net als in het vorige kwartaal bezoeken consumenten ook nu...
Wanneer je één week lang geen vlees en zuivel eet en drinkt, scheelt dat zo’n 193 liter water en 80 kilometer aan autorijden. Best veel, maar wat doet zo’n campagne nou eigenlijk voor de...
Zodra de premies voor het nieuwe jaar bekend zijn, gaan mensen shoppen voor een nieuwe zorgverzekering. En de keuze is reuze.
Huismerken hebben in het laatste kwartaal van 2022 dan ook terrein gewonnen ten opzichte van A-merken.
Tijdens de piekperiode van kerst en Oud & Nieuw hebben supermarkten flink meer omzet gedraaid (12%) dan een jaar geleden. Dat zegt data- & insightsbedrijf Hiiper na een analyse van haar cijfers. Uit de...
Patrick van der Zee, tot 31 december j.l. Senior Vice President International Retail bij marktonderzoeksbedrijf IRI, gaat per 1 januari aan de slag als Commercieel Directeur bij Data- & Insights Scale-up Hiiper. Hij wordt...
De huidige inflatie is de hoogste in 75 jaar (CBS). En hoewel dit voor een belangrijk deel gedreven wordt door de stijgende energiekosten, lopen de prijzen in de breedte snel op. De prijsstijgingen binnen...
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit meer het laatste nieuws op het gebied van shoppermarketing