Hiiper Supermarkt Kwartaalmonitor Q 2 2023
Het zijn onstuimige tijden in de supermarktbranche. Service supermarkten verliezen behoorlijk in marktaandeel en de consument let steeds meer op de kleintjes.
Data is de sleutel tot groei, dat is een van onze mantra's. Door de unieke en exclusieve combinatie van aankoop- en consumentendata heeft Hiiper tot in detail inzicht in alle bestedingen van de Nederlandse consument. We zijn daarom ook regelmatig in het nieuws. Bekijk de artikelen en lees meer over de insights van Hiiper in de media.
Het zijn onstuimige tijden in de supermarktbranche. Service supermarkten verliezen behoorlijk in marktaandeel en de consument let steeds meer op de kleintjes.
Welke formules hebben het meest last van Picnic? Hoe presteert Picnic in vergelijking met de online concurrentie? Hoe zit het met het aantal primaire klanten?
Dat blijkt uit cijfers van dataspecialist Hiiper. De groep consumenten die dierenproducten koopt in de supermarkt, doet dat gemiddeld 90 keer per jaar. Daarbij besteden ze per keer €2,45. Daarmee geeft de huisdierklant per jaar...
Hoeveel geven Nederlanders eigenlijk gemiddeld per jaar uit aan hun huisdieren, en waar ze hun benodigdheden zoal kopen. Hiiper heeft dit allemaal in kaart...
Jongeren en sportscholen vormen een perfecte match, en dat terwijl de sportparticipatie onder de jeugd na corona nog niet terug op niveau is, volgens NOC*NSF.
In het voorjaar steken we volgens goede traditie massaal onze handen uit de mouwen en gaan we enthousiast aan de slag met bouw- en doe-het-zelfprojecten.
Actieweken, voordeelpakkers en koopkrachtknallers. Supermarkten pakken uit met prijsverlagingen. Kunnen ze daarmee consumenten ook weer een beduidend goedkoper...
Tot nu toe zagen we in alle berichten veel meningen, maar weinig echte feiten. Laat ons, onlangs benoemd tot flitsdataspeler door Peter Garstenveld, daar eens verandering in brengen, want wij hebben die feiten natuurlijk wel:...
Hoofdredacteur Peter Garstenveld werkt al jaren samen met bureaus als Nielsen, GfK en Circana/IRI. Ineens ziet hij een nieuwkomer: flitsbezorger Hiiper...
Op verzoek van de NOS vergeleken wij de omzet van de supermarkt in de laatste zeven dagen van de stakingen met die een week daarvoor.
Vorig jaar piekte de omzet van fastfoodrestaurants flink tijdens Koningsdag. Het zal natuurlijk geen verrassing zijn als dat deze donderdag weer gebeurt.
Vorig jaar was er een ongekend hoge inflatie, maar ook afgelopen kwartaal stegen de prijzen weer flink (index 115 t.o.v. Q1 van 2022). En net als in het vorige kwartaal bezoeken consumenten ook nu...
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit meer het laatste nieuws op het gebied van shoppermarketing