Hiiper supermarkt kwartaalmonitor Q1 2023
Vorig jaar was er een ongekend hoge inflatie, maar ook afgelopen kwartaal stegen de prijzen weer flink (index 115 t.o.v. Q1 van 2022). En net als in het vorige kwartaal bezoeken consumenten ook nu...
Data is de sleutel tot groei, dat is een van onze mantra's. Door de unieke en exclusieve combinatie van aankoop- en consumentendata heeft Hiiper tot in detail inzicht in alle bestedingen van de Nederlandse consument. We zijn daarom ook regelmatig in het nieuws. Bekijk de artikelen en lees meer over de insights van Hiiper in de media.
Vorig jaar was er een ongekend hoge inflatie, maar ook afgelopen kwartaal stegen de prijzen weer flink (index 115 t.o.v. Q1 van 2022). En net als in het vorige kwartaal bezoeken consumenten ook nu...
Wanneer je één week lang geen vlees en zuivel eet en drinkt, scheelt dat zo’n 193 liter water en 80 kilometer aan autorijden. Best veel, maar wat doet zo’n campagne nou eigenlijk voor de...
Zodra de premies voor het nieuwe jaar bekend zijn, gaan mensen shoppen voor een nieuwe zorgverzekering. En de keuze is reuze.
Huismerken hebben in het laatste kwartaal van 2022 dan ook terrein gewonnen ten opzichte van A-merken.
Tijdens de piekperiode van kerst en Oud & Nieuw hebben supermarkten flink meer omzet gedraaid (12%) dan een jaar geleden. Dat zegt data- & insightsbedrijf Hiiper na een analyse van haar cijfers. Uit de...
Patrick van der Zee, tot 31 december j.l. Senior Vice President International Retail bij marktonderzoeksbedrijf IRI, gaat per 1 januari aan de slag als Commercieel Directeur bij Data- & Insights Scale-up Hiiper. Hij wordt...
De huidige inflatie is de hoogste in 75 jaar (CBS). En hoewel dit voor een belangrijk deel gedreven wordt door de stijgende energiekosten, lopen de prijzen in de breedte snel op. De prijsstijgingen binnen...
Black Friday is in Nederland sinds een aantal jaren dé dag waarop de (online) winkelstraten van Nederland, in navolging van Amerika, volstromen. Koopjesjagers kunnen op deze dag bij veel winkels terecht voor zeer lucratieve...
De totale uitgaven in de supermarkt zijn in september ruim 8% hoger, terwijl er minder uit wordt gegeven per mandje. Dat maakt Data & Researchbureau Hiiper vandaag bekend. Hoe dat kan? De stijging van...
Nederlands’ grootste cashbackapp Scoupy wisselt van eigenaar. De investeerder en nieuwe eigenaar is Cashback Holding, van ‘DeGiro’-oprichters Niels Klok en Jasper Anderluh en Ohpen-oprichter Erik Drijkoningen. Zij nemen het bedrijf over van Effective Media...
Nieuw panelbureau combineert als eerste in Nederland panelonderzoek met shopper- & aankoopdata en werkt met chatbot-technologie.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit meer het laatste nieuws op het gebied van shoppermarketing