Hiiper Supermarkt Kwartaalmonitor Q1 2024
Dirk houdt groei vast, PLUS profiteert nog steeds van de Euroweken en hard discounters blijven achter.
Data is de sleutel tot groei, dat is een van onze mantra's. Door de unieke en exclusieve combinatie van aankoop- en consumentendata heeft Hiiper tot in detail inzicht in alle bestedingen van de Nederlandse consument. We zijn daarom ook regelmatig in het nieuws. Bekijk de artikelen en lees meer over de insights van Hiiper in de media.
Dirk houdt groei vast, PLUS profiteert nog steeds van de Euroweken en hard discounters blijven achter.
Hoe Hiiper de efficiëntie van een campagne rondom de introductie van een nieuwe lijn proteïne yoghurt vergroot en daarmee de klantinteractie te verbetert.
Bij iedereen zijn de vaste lasten duurder geworden in 2023. Maar hoe vrijgevig zijn Nederlanders geweest richting goede doelen? Team Hiiper deed onderzoek.
Hoewel we onze drankjes steeds bewuster laten staan in januari, laten we de sportschool liever nog even achterwege.
Tijdens de actieperiode van 7 t/m 20 januari 2024 is het marktaandeel van Plus met ruim 2 procentpunt gestegen, een groei van zo'n 30%.
Door in de laatste weken van het jaar te focussen op prijscommunicatie heeft Jumbo nog wat cijfers goedgemaakt. Maar over de gehele linie verliezen ze toch.
Goedkoper boodschappen doen met huismerken? Sinds de uitbraak van de oorlog in Oekraïne zijn de prijzen van huismerken meer gestegen dan die van A-merken.
De omzetdetails van grote bouwmarkten als Gamma, Praxis, Karwei, Hubo en Hornbach zijn niet beschikbaar. Hiiper dook voor Mixvakblad in de doe-het-zelf cijfers.
Distrifood-redacteur Joep Meijsen kijkt naar de ontwikkeling van de marktaandelen dit jaar en vraagt zich ineens af: Is dit het jaar van Dirk?
We gaan vaker naar de supermarkt voor kleinere inkopen en dure boodschappen zijn het 'nieuwe normaal'. Lees meer.
Data is essentieel om te winnen. Maar soms is het minimaal beschikbaar of niet compleet. Hoe ga je daarmee om? Patrick en Joep geven het antwoord.
Elke maand een unieke blik op de prijsbewegingen in de supermarkt volgens de Nederlandse consument.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit meer het laatste nieuws op het gebied van shoppermarketing