Menu

Waar geven Nederlanders hun klus-euro’s uit?

Man aan het klussen

Bron: Mixonline.nl
Beeld: Mixonline.nl

De grote bouwmarktketens houden hun omzetdetails voor zichzelf en GfK rapporteert ze ook niet. Maar Hiiper leest – met toestemming – de bankrekeningen uit van duizenden Nederlanders. En op basis van die bestedings-data trokken de analisten interessante conclusies rondom doehetzelf-uitgaven. Check het percentage van Nederlanders dat shopt bij bouwmarkten, de bezoekfrequentie, de bestedingen per transactie en de gemiddelde kassabon. (Hiiper-data van Q3-2023).

De klusportemonnee, waar geven nederlanders hun kluseuros uit

Bankrekeningen bieden inzicht

Wie geeft hoeveel uit? In welke winkels? Waar? En wanneer? Dat kan Hiiper precies aflezen aan de bankrekeningen van duizenden Nederlandse consumenten.

Door Hiipers manier van datavergaring hebben de analisten dagelijks feitelijk en compleet inzicht in de hele DHZ-retail vanuit het oogpunt van de consument.

*) Let op: B2B-bestedingen vallen daar niet onder, dat is ook de reden dat bestedingen van zakelijke, professionele klanten – lees: vooral bij Hornbach – niet in de data zitten.

Meer weten?

Benieuwd naar de mogelijkheden van Hiiper voor jouw organisatie? Onze solutions zijn beschikbaar voor elke branche. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Wil je horen hoe we je hiermee kunnen helpen om te groeien? Neem dan contact met mij op via p.vanderzee@hiiper.nl of 06-20742644

Patrick van der Zee

Altijd als eerste op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit meer het laatste nieuws op het gebied van shoppermarketing

Hieronder vind je meer nieuws