Huismerken profiteren van bewustere consument
Huismerken hebben in het laatste kwartaal van 2022 dan ook terrein gewonnen ten opzichte van A-merken.
Bron: Mixonline.nl
Beeld: Mixonline.nl
De grote bouwmarktketens houden hun omzetdetails voor zichzelf en GfK rapporteert ze ook niet. Maar Hiiper leest – met toestemming – de bankrekeningen uit van duizenden Nederlanders. En op basis van die bestedings-data trokken de analisten interessante conclusies rondom doehetzelf-uitgaven. Check het percentage van Nederlanders dat shopt bij bouwmarkten, de bezoekfrequentie, de bestedingen per transactie en de gemiddelde kassabon. (Hiiper-data van Q3-2023).
Wie geeft hoeveel uit? In welke winkels? Waar? En wanneer? Dat kan Hiiper precies aflezen aan de bankrekeningen van duizenden Nederlandse consumenten.
Door Hiipers manier van datavergaring hebben de analisten dagelijks feitelijk en compleet inzicht in de hele DHZ-retail vanuit het oogpunt van de consument.
*) Let op: B2B-bestedingen vallen daar niet onder, dat is ook de reden dat bestedingen van zakelijke, professionele klanten – lees: vooral bij Hornbach – niet in de data zitten.
Wil je horen hoe we je hiermee kunnen helpen om te groeien? Neem dan contact met mij op via p.vanderzee@hiiper.nl of 06-20742644
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit meer het laatste nieuws op het gebied van shoppermarketing
Huismerken hebben in het laatste kwartaal van 2022 dan ook terrein gewonnen ten opzichte van A-merken.
Door in de laatste weken van het jaar te focussen op prijscommunicatie heeft Jumbo nog wat cijfers goedgemaakt. Maar over de gehele linie verliezen ze toch.
Elke maand een unieke blik op de prijsbewegingen in de supermarkt volgens de Nederlandse consument.