Hiiper Supermarkt Kwartaalmonitor Q1 2024
Dirk houdt groei vast, PLUS profiteert nog steeds van de Euroweken en hard discounters blijven achter.
Nieuw panelbureau combineert als eerste in Nederland panelonderzoek met shopper- & aankoopdata en werkt met chatbot-technologie.
De wereld van panels en marktonderzoek is een nieuwe speler rijker: onderzoekspanelbureau ASK-Opinions. Primair inzetbaar voor marktonderzoeksprojecten voor retailers, fabrikanten en brands in fmcg, combineert deze nieuwe dochter van Effective Media & Marketing (bekend van o.a. Scoupy en Hiiper) shopper- & aankoopdata, van meer dan een miljoen merk- en categoriekopers, met snel en innovatief online-panelonderzoek. Met het aanstellen van Arjen van Duijvenbode als Managing Partner van ASK-Opinions heeft het bureau meer dan 15 jaar ervaring op het gebied van onderzoekpanels en het ondersteunen van marktonderzoekers.
“Door binnen Effective Media & Marketing het nieuwe label ASK-Opinions te koppelen aan cashback- en activatieplatform Scoupy, kunnen we echt iets unieks naar de markt brengen.”, zegt Valentijn Bras, CEO van Effective Media & Marketing.
“We kunnen de kennisbehoeftes van onze klanten hoogwaardig in- én aanvullen met behulp van gevalideerde inzichten. Hierbij kunnen we unieke shopper- & aankoopdata combineren met uitgevraagd gedrag. Dat doen we door slim gebruik te maken van de enorme bak verzamelde kassabondata en userbase van Scoupy, die we vervolgens koppelen aan innovatieve tools en technologie binnen Hiiper en de rest van Effective Media & Marketing.”, aldus Bras.
Data-verrijking voor panels
Van Duijvenbode: “Vanuit de huidige, meer traditionele panels beschik je vaak over profiel- en surveydata. Dat is al heel waardevol, maar door het toevoegen van shopper- & aankoopgedrag weten wij veelal ook wat de categorie-, product- en merkvoorkeuren zijn van consumenten. Hierdoor kunnen we met zekerheid vaststellen wie jouw product daadwerkelijk heeft gekocht en daardoor gerichter targetten en productervaringen uitvragen. Hierdoor bieden onze panels een unieke data-verrijking voor ieder consumentenonderzoek en marcom-vraagstuk.”
Innovatief en leuk door gebruik van branded chatbot
Als verdere USP maakt ASK-Opinions gebruik van chatbot-technologie van Chatback Company, eveneens een EMM-dochter. Van Duijvenbode: “Testen laten zien dat deze vernieuwende manier van uitvragen een duidelijk hogere responsiviteit en snellere responstijd opleveren. Vele malen hoger dan bijvoorbeeld via desktop. Voor consumenten is het bovendien veel leuker om via een chat op hun mobieltje vragen in te vullen. Voor onze klanten biedt deze manier van uitvragen de mogelijkheid om vragenlijsten een eigen look & feel te geven. In combinatie met de schat aan data kunnen we FMCG-merken en fabrikanten efficiënt van dienst zijn; ik kijk er enorm naar uit!”.
Wil je horen hoe we je hiermee kunnen helpen om te groeien? Neem dan contact met mij op via p.vanderzee@hiiper.nl of 06-20742644
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit meer het laatste nieuws op het gebied van shoppermarketing
Dirk houdt groei vast, PLUS profiteert nog steeds van de Euroweken en hard discounters blijven achter.
Hoeveel geven Nederlanders eigenlijk gemiddeld per jaar uit aan hun huisdieren, en waar ze hun benodigdheden zoal kopen. Hiiper heeft dit allemaal in kaart...
Door in de laatste weken van het jaar te focussen op prijscommunicatie heeft Jumbo nog wat cijfers goedgemaakt. Maar over de gehele linie verliezen ze toch.