Hiiper introduceert de Supermarkt Prijsmonitor
Elke maand een unieke blik op de prijsbewegingen in de supermarkt volgens de Nederlandse consument.
Wat is er gebeurd in supermarktland, hoe gedroegen consumenten zich afgelopen kwartaal en zijn er opvallende verschuivingen? Onze Supermarkt Kwartaalmonitor Q2 2023 is weer lekker opgepakt door de Nederlandse Media.
Op 6 juli 2023 publiceerden wij onze Hiiper Supermarkt Kwartaalmonitor Q2 2023, waaruit blijkt dat full-service supermarkten behoorlijk in marktaandeel verliezen in het tweede kwartaal van 2023 en de consument steeds meer op de kleintjes let. Dit is natuurlijk een goede voedingsbodem voor (bijna) alle discounters, terwijl ook de populariteit van huismerken verder toeneemt. Opvallend is alleen dat Aldi, tegen alle verwachtingen in, fors verliest, terwijl andere discounters marktaandeel winnen
Een overzicht van alle publicaties over deze monitor vind je hieronder:
Wil je horen hoe we je hiermee kunnen helpen om te groeien? Neem dan contact met mij op via p.vanderzee@hiiper.nl of 06-20742644
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit meer het laatste nieuws op het gebied van shoppermarketing
Elke maand een unieke blik op de prijsbewegingen in de supermarkt volgens de Nederlandse consument.
De prijsdalingen van dagelijkse boodschappen hebben volgens Joep Smeets van Hiiper niet alleen te maken met het seizoen, bijvoorbeeld door de mooie lente. “Er is echt wel wat aan de hand in de supermarkt....
Goedkoper boodschappen doen met huismerken? Sinds de uitbraak van de oorlog in Oekraïne zijn de prijzen van huismerken meer gestegen dan die van A-merken.