Zonder Dry January hoor je er niet meer bij
Hoewel we onze drankjes steeds bewuster laten staan in januari, laten we de sportschool liever nog even achterwege.
Patrick van der Zee, tot 31 december j.l. Senior Vice President International Retail bij marktonderzoeksbedrijf IRI, gaat per 1 januari aan de slag als Commercieel Directeur bij Data- & Insights Scale-up Hiiper. Hij wordt tevens mede-aandeelhouder van het bedrijf, dat onderdeel uitmaakt van de Effective Media & Marketinggroep van Scoupy-founders Jeroen Lubbers, Geert Luyendijk en Valentijn Bras.
Na een carrièrepad bij een van ‘s werelds grootste spelers op het gebied van Data & Insights gaat van der Zee nu dus ondernemen. “Ja, een spannende stap naar een nieuwe omgeving.” lacht van der Zee. “We waren al een tijdje met elkaar in gesprek en de unieke data-mogelijkheden van Hiiper maakten me steeds enthousiaster. Dit is in Nederland en Europa nog nergens op schaal beschikbaar. Samen gaan we een hele waardevolle datapropositie opzetten. Pionieren dus. Daar krijg ik nu al veel energie van!”
“Wij zijn uiteraard super blij met de komst van Patrick als mede-ondernemer!” zegt Joep Smeets, directeur van Hiiper, die twee jaar geleden overkwam van Ahold, waar hij samen met Alfred Levi verantwoordelijk was voor de start van AH Media Services en daaronder de verwaarding van Bonuskaart- en andere aankoopdata. “Patrick was bij IRI eindverantwoordelijk voor het vermarkten van de data- en onderzoeksproducten bij retailers in heel Europa. Hij brengt dus veel ervaring en netwerk mee op dit vlak. Samen met hem gaan we onze volgende stappen op ons internationale groeipad vormgeven.”
Hiiper is onderdeel van EMM Holding BV. Door gebruik te maken van actuele aankoopdata, verkregen uit kassabonnen en via de Europese open-bankingstandaard PSD2, biedt Hiiper unieke dataproposities en insights aan retailers en brands.
Hiiper helpt retailers en merken groeien door het leveren van relevante, omni channel data & inzichten over hun consument en markt. Met onze data-gedreven marketing tools helpen wij hen consumenten te begrijpen, te bereiken en te bewegen. Wil jij weten met welke data we groei voor jouw merk kunnen realiseren? Neem dan contact op via contact@hiiper.nl.
Wil je horen hoe we je hiermee kunnen helpen om te groeien? Neem dan contact met mij op via p.vanderzee@hiiper.nl of 06-20742644
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit meer het laatste nieuws op het gebied van shoppermarketing
Hoewel we onze drankjes steeds bewuster laten staan in januari, laten we de sportschool liever nog even achterwege.
Distrifood-redacteur Joep Meijsen kijkt naar de ontwikkeling van de marktaandelen dit jaar en vraagt zich ineens af: Is dit het jaar van Dirk?
Beide ketens presteren sterk, maar ook niet in gelijke mate Hiiper geeft geen concrete marktaandelen van de twee formules, omdat de definitie van de markt door de mogelijkheid meer retailers nauwkeurig te meten breder...