Een op de zes Nederlanders sport in de sportschool
Jongeren en sportscholen vormen een perfecte match, en dat terwijl de sportparticipatie onder de jeugd na corona nog niet terug op niveau is, volgens NOC*NSF.
Een gevestigde naam in de Nederlandse zuivelbranche is gedreven om alleen de beste zuivelproducten te leveren. Om de efficiëntie van hun campagne rondom de introductie van de nieuwe lijn proteïne yoghurt te vergroten en daarmee de klantinteractie te verbeteren, is Hiiper aan de slag gegaan.
De online advertenties voor de nieuwe productlijn proteïne yoghurt van deze zuivelgigant waren in eerste instantie getarget op basis van sociodemografische gegevens als leeftijdsgroep en interesse op basis van klikgedrag.
Toen we deze vorm van targeting onder de loep namen kon worden geconcludeerd dat dit veel specifieker kon. Wanneer generiek wordt getarget op basis van leeftijdsgroep en klikgedrag werden andere kopers die misschien wel heel waardevol zijn uitgesloten. Door de doelgroep specifieker te maken en slimmer te targeten op basis van aankoopdata kon de zuivelgigant het beschikbare mediabudget effectiever inzetten en meer impact maken.
John Wanamaker, Retail Magnate
Hiiper is voor deze zuivelgigant aan de slag gegaan door een nieuwe doelgroep te targeten op basis van geïdentificeerde aankoopdata. Dit houdt in dat aan de hand van aankoopdata de relevantie van de doelgroep werd bepaald. Deze groep is onderverdeeld in 2 doelgroepen: merkkopers en categoriekopers.
Door deze slimme aanpak van mediatargeting op basis van aankoopdata in te zetten is de CTR van advertenties op mobiele apparaten binnen 2 weken met ruim 20% gestegen ten opzichte van de controlegroep. Tijdens de campagne is de merkpenetratie daardoor met bijna 2 procentpunt gestegen.
Wanneer we kijken naar merkvoorkeur zien we een behoorlijke stijging van 13% en de koopintentie is zelfs met 33% omhoog gegaan, dit is ook terug te zien in de significant langere paginasessies en lagere bounce rates.
Om nieuwe klanten te winnen is het cruciaal om juist een breder publiek te bereiken. Het is de kunst om daar te zijn waar je doelgroep zich bevindt. Maar wie is je doelgroep? Door aankoopdata te analyseren en verder te kijken dan alleen sociodemografische gegevens en klikgedrag heeft Hiiper voor deze zuivelgigant een nieuwe groep kopers aangeboord. Hierdoor zijn de online advertenties slimmer ingezet, is het mediabudget efficiënter gebruikt en is de klantinteractie significant verbeterd.
Wil je horen hoe we je hiermee kunnen helpen om te groeien? Neem dan contact met mij op via p.vanderzee@hiiper.nl of 06-20742644
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit meer het laatste nieuws op het gebied van shoppermarketing
Jongeren en sportscholen vormen een perfecte match, en dat terwijl de sportparticipatie onder de jeugd na corona nog niet terug op niveau is, volgens NOC*NSF.
Dirk houdt groei vast, PLUS profiteert nog steeds van de Euroweken en hard discounters blijven achter.
Hiiper versterkt haar commerciële slagkracht door samenwerking met Marco Maatman. Ook bundelen ze hun krachten op het supermarktKOMPAS.